2024 YKS Sonucu Üniversitemize Yerleşen Adayların Dikkatine

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
2024-YKS SONUÇLARINA GÖRE YERLEŞEN ADAYLARIN KAYIT İŞLEMLERİ

2024-2025 Eğitim-Öğretim yılında YKS sonuçlarına göre Üniversitemiz Programlarına kayıt hakkı kazanan adaylardan;

1- İsteyen adaylar, 19-23 Ağustos 202tarihleri arasında duyurumuzda belirtilen belgeleri tamamlayarak “Trakya Üniversitesi Balkan Yerleşkesi Balkan Kongre Merkezi EDİRNE” adresine şahsen başvurmaları halinde kayıtlarını yapabileceklerdir.

2- İsteyen adaylar ise https://www.turkiye.gov.tr web sitesi üzerinden 19-21 Ağustos 2024 tarihleri arasında elektronik kayıt (e-kayıt) yapabileceklerdir. Elektronik kayıt öğrenci için zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır ve kesin kayıt olarak geçerlidir.

Elektronik Kayıt yapacak adaylar, katkı payı / öğrenim ücretlerini en geç 09.09.2024- 13.09.2024 tarihinler arasında İş Bankası’nın Ülkemizdeki herhangi bir şubesine yatırmaları halinde 09-13 Eylül 202tarihleri arasında ders seçimi yapabileceklerdir. Aksi takdirde (katkı payı /öğrenim ücretini ödemeyen öğrenciler) ders kaydı (kayıt yenileme) haftasında DERS SEÇİMİ YAPAMAYACAKLARDIR.

Elektronik ortamda https://www.turkiye.gov.tr/yok-universite-ekayit adresinden sisteme giriş yaparak e-kayıt işlemini yapan öğrencilerin, eğer yatırmaları gerekiyorsa katkı payı / öğrenim ücretlerini yatırdığına dair dekontu derslerin başladığı hafta 16 - 19 Eylül 2024 tarihleri içerisinde Üniversitemizin ilgili birimlerine teslim etmeleri gerekmektedir.

  •   Aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yapılamayacağından bu durumdakilerin, elektronik kayıt ekranında kaydının yapılabilmesi için kaydına engel olan eski kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumundan ilişik kesmeleri gerekecektir.

  •   Milli Eğitim Bakanlığından lise mezuniyet bilgisi alınamayan öğrenciler elektronik kayıt yapamayacak ve yerleştiği Yükseköğretim Kurumuna yönlendirileceklerdir.

  •   Süresi içerisinde kayıt için başvurmayan veya kayıt işlemlerini tamamlamayan adaylar kayıt haklarını kaybedeceklerdir.

  •   Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 202tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim kurumuna yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2025 tarihi mesai bitimine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.

  •   Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları Yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır.

  •   Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez.

  •   Kılavuzlarda yer alan yükseköğretim programlarında aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağına ve eğitime devam edilemeyeceğine ilişkin Yükseköğretim Genel Kurul kararı uyarınca, durumları bu açıklamaya uyan adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde yeni yerleştirildikleri yükseköğretim programına kayıt yaptıramazlar.

    KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER

    1- Elektronik kayıt yaptıracak adaylardan herhangi bir belge istenilmeyecektir.

    2- Yüz yüze kayıt yaptıracak adaylar, mezun olduğu ortaöğretim kurumundan aldığı diplomanın aslı veya yeni tarihli mezuniyet belgesinin aslı ile başvuracak olup, belgenin bir fotokopisi alınarak aslı adaya teslim edilecektir.

    3- Üniversitemiz programlarına kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarında mezuniyet aşamasında olup, staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların durumlarını belirten belge (Kayıtlı oldukları ortaöğretim/yükseköğretim kurumundan alınacaktır)

    4- Varsa katkı payı / öğretim ücretinin ödenmesi ile ilgili belge (Banka dekontu)

    Ayrıca, İş Bankasında hesapları bulunan adaylar, katkı payı/öğrenim ücretlerini İnternet Bankacılığı, Telefon Bankacılığı, Otomatik Ödeme yöntemleri ile yapabilirler.

    İş Bankası hesapları bulunmayan adaylar, İş bankası şubelerinden öğrenci numaralarını belirterek ödeme yapabilecekler.

    5- Askerlik durum belgesi. (Erkek adayların askerlik durumları MSB aracılığıyla sorgulanacaktır.İhtiyaç duyulduğu takdirde kayıt esnasında askerlik durum belgesi istenilecektir.

    6- Üniversitemiz Edirne Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu “Uçak Teknolojisi” Programına yerleşen adayların kayıt işlemleri, kayıt evrakları ve aşağıda belirtilen konuları içeren belgeler ile birlikte başvurmaları halinde kayıt merkezinde yapılacaktır.

    a) Adaylardan, Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmadığına ilişkin belge,

b) Mesleği ve / veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almaları (renk körlüğü, işitme kaybı / eksikliği, görme kaybı / eksikliği vb) gerekmektedir.

7- Üniversitemiz Tunca MYO programlarında dersler internete dayalı uzaktan eğitim sistemiyle yürütülecektir. Programa alınan öğrencilerin internet bağlantısı olan kişisel bir bilgisayarı kullanma olanağına sahip olmaları gerekmektedir. Bu programda güz ve bahar yarıyılına ait derslerin ara sınav ve yılsonu sınavları Üniversite kampüsünde veya ilgili fakülte/meslek yüksekokulunda veya belirlenen sınav merkezlerinde yapılacaktır. (Materyal giderleri, ara sınav ve yılsonu sınavları vb. konularda ayrıntılı bilgi, https://tuncamyo.trakya.edu.tr adresinden edinilebilir.) Uzaktan Öğretim programlarının diplomalarında "uzaktan öğretim" ibaresi yer alacaktır.

Teknik bilgi, beceri ve uygulama gerektiren mesleki derslerde en az % 30 uygulamalı yüz yüze eğitim yapılır. Detaylı bilgi Tunca Meslek Yüksekokulu https://tuncamyo.trakya.edu.tr web sayfasından öğrenebilirsiniz.



Kayıtlanma Akış Şeması İçin TIKLAYINIZ.
Harç Ücretini Öğrenmek İçin TIKLAYINIZ.
E-Devletten Kayıt Yapılabilecek Programlar İçin TIKLAYINIZ
E- Devlet üzerinden Üniversiteye Kayıt Yapma Kılavuzu İçin TIKLAYINIZ.
Engelsiz Üniversite Birimi İçin TIKLAYINIZ.
İletişim bilgileri için TIKLAYINIZ.


ÖNEMLİ NOT : Üniversitemizde gerçekleşen banka değişikliği sebebiyle harçlarınızı en erken 9 Eylül -13 Eylül 2024 tarihiniden itibaren İŞ BANKASI'NA (3.246,50 TL) öğrenci numaranız ile yatırıp, banka dekontunuzu tuncamyo@trakya.edu.tr adresine mail olarak göndermeniz ve mail içeriğinizde adınızı ve soyadınızı belirtmeniz gerekmektedir. 

Bu içerik 13.08.2024 tarihinde yayınlandı ve toplam 3679 kez okundu.